Polityka zwrotów i reklamacje

Szanowny Kliencie,

zanim dokonasz zakupu w naszym sklepie stacjonarnym lub internetowym, zachęcamy Cię do zapoznania się z obowiązującym na terenie Rzeczpospolitej prawem związanym ze zwrotem towarów medycznych.

Przedstawione poniżej informacje w klarowny sposób wyjaśniają w jakich przypadkach towar medyczny może zostać zwrócony, a w jakich nie jest to możliwe. Wierzmy, że dzięki pozyskanym informacjom realizacja zwrotów będzie przebiegać jeszcze sprawniej, co przyczyni się do Twojego większego zadowolenia ze współpracy z firmą ORTO-FAN®.

Z poważaniem!

Michał Zdybel wraz z Zespołem

 

POLITYKA ZWROTÓW zakupionego towaru – co warto wiedzieć?

   
ORTO-FAN® jest firmą, która współpracuje wyłącznie z przedsiębiorcami oferującymi usługi ortodontyczne. Naszymi klientami nie są osoby fizyczne, nasz asortyment to w znaczącej większości wyroby medyczne.

W związku z tym Klientów nie obowiązuje prawo do 14 dniowego zwrotu towaru bez podania przyczyny. Taka możliwość dotyczy wyłącznie sprzedaży konsumenckiej, a więc znajduje zastosowanie tylko do sprzedaży osobie fizycznej, która dokonuje zakupu w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą.

Zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 roku Prawo farmaceutyczne (Dz. U. nr 126, poz. 1381 z późn. zm.) produkty lecznicze i wyroby medyczne nie podlegają zwrotowi.

Zgodnie z powyższą Ustawą, wyroby medyczne można reklamować tylko i wyłącznie w dwóch przypadkach – jeśli produkt leczniczy lub wyrób medyczny posiada:

  • wadę jakościową ujawnioną i zgłoszoną nie później niż w dniu dostawy.
  • został niewłaściwie wydany (na przykład za niewłaściwą odpłatnością, w innej dawce lub postaci).

Przed przystąpieniem do procesu reklamacji produktów prosimy o zapoznanie się i wypełnienie formularzy reklamacyjnych zgodnie z zaleceniami.

  • Formularz reklamacyjny na materiały i narzędzia ortodontyczne – POBIERZ
    (nie dot. produktów RMO oraz aparatów elastycznych) ***
  • Formularz reklamacyjny RMO 1 (obowiązkowy) – POBIERZ
  • Formularz reklamacyjny RMO 2 (obowiązkowy) – POBIERZ

*** Uszkodzenia mechaniczne aparatów elastycznych nie podlegają reklamacji – w takich przypadkach przysłane aparaty będą odsyłane do nadawcy na jego koszt).

WAŻNE:

Produkty reklamowane bez wypełnionych formularzy gwarancyjnych oraz/lub nie zostały poddane sterylizacji będą zwracane do Klienta na jego koszt.

Jeśli pojawią się dodatkowe pytania zachęcamy do kontaktu z naszym Zespołem – chętnie odpowiemy na wszelkie pytanie i wyjaśnimy powstałe wątpliwości.